Jednoho dne přivezla vnučka Terezka své babičce Jiřině knížku s prázdnými stránkami, knihu pro uchování vzpomínek. Vnučka poprosila babičku, aby pro nás všechny sepsala několik vzpomínek. Babička se sice nechala vést předepsanými dotazy, ale nakonec se její vzpomínání vždycky rozlilo jak jarní potok v jejím milovaném Skřivánčím údolí. A tak by byla škoda, abychom si vzpomínky babičky Jiřky četli jenom my, synové a vnoučata. Když budou zajímavé i pro ostatní členy naší rodiny, přátele.... a možná i úplně cizí čtenáře.

pátek 1. ledna 2016

Díl čtrnáctý - Svatba s pétépákem, a taky poznámka o svobodě

Tancovat jsme chodili na odpolední čaje do zadního traktu hotelu "Zlatý anděl", a to každou sobotu a neděli. Na Andělu se hrál tehdejší pop. Ve Sklípku hotelu "Zlatý lev", kde se hrálo jen večer, to bylo divočejší. Na písničky si vzpomenu, když je některé rádio hraje pro pamětníky. Byla jsem zvyklá na písničky z radia Luxembourg, které měl váš děda celodenně puštěné, a které se mi moc líbily. Ty naše byly jen jejich slabým odvarem.
 
S naší svatbou to bylo složité. Když váš děda šel v roce 1953 na vojnu, tak mi jeden náš známý, který byl nějakým okresním funkcionářem KSČ, řekl, že ten můj kluk pušku do ruky nedostane. Že půjde k PTP (pomocné technické prapory, armádní jednotky pro politicky nespolehlivé muže, většinou kulaky, tzv. buržoazní elementy apod., kterým zpravidla komunisté bezprávně prodlužovali vojnu, aby je udrželi mimo civilní život - pozn. Burma). Tak jsme se s Alešem domluvili, že když napíše, že se má velmi dobře, tak tu pušku opravdu neuvidí. Čekala jsem napjatě na první lístek, a to slovíčko "velmi" tam opravdu bylo. To tehdy znamenalo, že vlastně nevěděl, kdy mu ta vojna skončí. Nevěříte? Važte si svobody a nedovolte, aby se to vrátilo! Jak jsem stará, sehnala bych si pušku a šla bych střílet!
 
V té době jsem navíc zjistila, že jsem v jiném stavu. Naši moc nejásali nad vaším dědou, ale když se z toho stala vážná známost, stáli za námi. Dědu Aleše nechtěli na svatbu pustit, a tak se můj otec oblékl, zapíchl do klopy všechny možné odznaky a odjel vašeho dědu na tu svatbu vyreklamovat. Byl odmítnut se všemi poctami... Než se s velením jednotky PTP rozloučil, oznámil jim, že odjíždí rovnou na ÚV KSČ! Než došel na vrátnici kasáren, už na něj dole čekal vojín se vzkazem, aby se vrátil. Děda Aleš dostal opušťák od 29.12. do 3.1. Brali jsme se 2. ledna 1954.
 
Cítíte tu hrůznou absurditu? Děda Aleš nebyl dvakrát prověřen (neprošel komunistickou prověrkou oddanosti režimu - pozn. Burma). Po kopání uhlí na Kladně a stavění paneláků v Pardubicích se stal zdravoťákem a mohl aspoň doprovázet marody do Prahy. Z vojny se vrátil těsně před Vánocemi, Alešek mu běžel naproti. Byl mu jeden a půl roku.

 

1 komentář:

  1. Velké poděkování Dr. Wealthymu, že nikdy nevěřím, že po všech těch letech zklamání z obrovských spamerů na internetu, kteří chodí po podvodných lidech, stále existuje opravdové kouzlo smrti, dokud jsem nebyl vhodný setkat se s dr. Wealthy skutečným kouzlem kouzel, přes blízkého přítele jménem Jennifer, kterého mi Dr. Wealthy předtím pomáhal, když jsem ho kontaktoval se svým e-mailem na wealthylovespell@gmail.com, vysvětluji, jak mi můj bývalý manželé dávají problém v mém manželství, nikdy mi nedovolila chvilku klidu a Musím to ukončit tím, že ji zabiju, a nechci využít vraha, protože to bude riskantní, tak jsem to musel udělat duchovně, proto jsem se ho rozhodl kontaktovat, ujistil mě, že se nebudu bát Kontaktoval jsem správnou osobu ve správný čas, spolupracoval jsem s ním a za méně než týden byla moje ex mrtvá, spala a nikdy se neprobudila díky Dr. Wealthy, opravdu je to opravdu skromný muž. můžete kontaktovat dr. Wealthyho s jakýmkoli smrtelným kouzlem, jako je zabít svého nadřízeného v kanceláři a zaujmout jeho místo, kouzlo smrti zabít svého otce a zdědit jeho bohatství, smrtelné kouzlo zabít každého, kdo vás v minulosti obětoval, kouzlo pro zvýšení mezd, kouzlo pro povýšení v kanceláři, kouzlo, aby se váš bývalý milenec vrátil, pokud věci ve vašem životě nefungují dobře, pak ho musíte kontaktovat nyní e-mailem wealthylovespell@gmail.com zavolejte nebo přidejte jej na WhatsApp +2348105150446.

    OdpovědětVymazat