Jednoho dne přivezla vnučka Terezka své babičce Jiřině knížku s prázdnými stránkami, knihu pro uchování vzpomínek. Vnučka poprosila babičku, aby pro nás všechny sepsala několik vzpomínek. Babička se sice nechala vést předepsanými dotazy, ale nakonec se její vzpomínání vždycky rozlilo jak jarní potok v jejím milovaném Skřivánčím údolí. A tak by byla škoda, abychom si vzpomínky babičky Jiřky četli jenom my, synové a vnoučata. Když budou zajímavé i pro ostatní členy naší rodiny, přátele.... a možná i úplně cizí čtenáře.

neděle 1. listopadu 2015

Díl desátý - O výletech

U nás se nejezdilo ani na výlety, ani na dovolenou. Asi nebyly peníze. O prázdninách jsem chodila pomáhat na zahradu a hlavně jsem si četla. Nepamatuji se, že by mi něco scházelo.

Teprve když jsem si namluvila vašeho dědu a posléze si ho vzala, zjistila jsem, že jsou lidé, kteří žijí poněkud jinak než moje rodina. Matka Dvořáků si po smrti manžela (zemřel v roce 1954 v pouhých 51 letech) vzala k sobě dvanáctiletého Jindru Šlahounka, syna své sestry Libky. Teta Libka ji za to platila. Babička Jarmila peníze střádala a posléze zakoupila chatu na Rozvědčíku, vedle druhé sestry Vlasty. Prázdniny pak trávila s naším malým Aleškem tam. Než jsme našetřili s dědou na auto, jezdili jsme vlakem do Rakovníka, tam byl přistaven taxík, a tem babičku se všemi kufry a balíky dovezl na Rozvědu. My jsme pak týden co týden jezdili vlakem do Křivoklátu a odtud došli pěšky na chatu. Trvalo to nějakou dobu, než jsem si zvykla. Ale pak jsem se tu krásu kolem Berounky naučila vnímat a hlavně jsem se těšila na koupání.
 
Váš neposedný dědeček, jakmile se trochu rozkoukal, začal plánovat výlety do okolí, nejprve blízkého, a posléze i dalekého. Křivoklátsko jsme milovali a nedali na něj dopustit. Hlavně také proto, že jsme tam našli plno kamarádů, s kterými jsme si náramně rozuměli, smáli se a dobře bavili. Byla to přátelství ne na měsíce, ale na roky. Nejkrásnější na tom bylo, že všechny naše děti, které postupně dorůstaly, se staly našimi kamarády a úplně přirozeně vpluly do dospělosti.

Žádné komentáře:

Okomentovat